maandag 18 augustus 2014

18 augustus 2014...long time no hear....

Zo...dat is lang geleden. Dit terwijl er eigenlijk best veel te vertellen was...maar t leven is weer behoorlijk normaal en op de een of andere manier kwam ik niet aan mijn blog toe....

Waar was ik gebleven? Operatie in april, naar huis en uitslag weefsel.
Uitslag weefsel was helemaal goed, geen kankercellen meer te bekennen! Ben dus officieel kankervrij. Superfijn natuurlijk.

Ik moest nog wel even langs de oncoloog voor de hormoonkuur van 5 jaar...bij het doorlopen van de bijwerkingen kwam naar boven dat de hormoonkuur trombones kan veroorzaken! Daar ben ik dus nogal gevoelig voor... Na overleg is mij geadviseerd om deze hormoonkuur niet te doen.
Wat dan?
Andere mogelijkheid is het stilleggen van de eierstokken. Dit kan dmv injecties (5 jaar lang) of door het verwijderen van de eierstokken.
Deze operatie gaat echter via je buik en dat kan voorlopig niet. Dus injecties!
Hierdoor raak je dus gelijk in de overgang met allerlei consequenties: gewrichtspijnen, opvliegers, slapeloze nachten, gewichtstoename... Helaas heb ik ze allemaal😫.

Ondertussen moest ik ook regelmatig naar het ziekenhuis om de expander te laten bijvullen. Ik had de pech dat het litteken op mijn borst opensprong op enkele plekjes. Is nog gehecht, maar er kwam pus uit en dat duidt op een bacterie. Hiervoor weer aan de antibiotica...dit hield in dat mijn expander ook niet kon worden bijgevuld en dat ook de operatie werd uitgesteld.
Afgelopen maandag is mijn expander voor de laatste keer gevuld en staat de operatie gepland voor begin oktober!

Gelukkig zijn er ook veel leuke dingen! In juni zijn we met z'n 4-tje snaar de Efteling geweest. Ik heb een superleuk verjaardagsfeest gehad en we zijn in de zomervakantie lekker naar Italië (Toscane) geweest.

Vandaag is het normale leven weer begonnen. Jesse had z'n eerste dag op het voortgezet onderwijs (vanmiddag druk aan het kaften geweest) en Imre had z'n eerste dag in groep 6.
Ik ben weer lekker aan het sporten en morgen begin ik weer met de re-integratie op mijn werk. Zin in!

Vorige week voor t eerst weer naar de kapper geweest! De eerste chemokrullen eruit geknipt en een lekker kleurtje. Zie er niet meer zo "kankerhoofderig" uit...😜.

Zo....in een notendop de gebeurtenissen van de afgelopen maanden!
Tot een andere keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten