donderdag 17 oktober 2013

14 oktober 2013 Eerste chemo....

Afgelopen maandag was het dan zover... Mijn eerste chemococktail! Ik start met 4x AC om de 3 weken. Daarna 12x Taxol, wekelijks. Bijkomend goed nieuws is dat ik negatief ben voor Herceptin, en deze dus niet krijg toegediend!! Om 9 uur liepen we het ziekenhuis binnen.De chemokamer is helemaal achterin, 4 patienten kunnen hier terecht. Fijne stoelen! Eerst kreeg ik via het infuus een antibraakmiddel. Daarna 2 kuren, de een heeft een oranjerode kleur en meot snel het lichaam in. Daarnanog een doorspoelmiddel... Rond half 11 lopen we het ziekenhuis weer uit. Een tas vol met medicijnen mee...nog meer antibraakmiddel, medicijnen voor de stoelgang, mondspoeling... Tot s middags half3 gaat het redelijk, maar dan slaat de misselijkheid toe. Ik hoef niet over te geven maar voel me hondsberoerd (gevoel zware griep)... Lig dus met name in mijn bedje. Moe, moe, moe... Vanochtend (17 oktober) zou ik naar de pruikenmevrouw voor definitieve keuze en knippen van mijn haar. Op de valreep besloten om dit niet te doen. Zit even helemaal in een dip, voel me beroerd, moe en jankerig...om dan nu ook nog mijn haar af te scheren... Alle begrip en we hebben het uitgesteld naar a.s. dinsdag, de 7e dag. Dan zou ik me weer wat beter moeten voelen! Ik hoop het maar want dit is bleeh!! Valt me toch best tegen...wetende dat dit nog heel lang gaat duren! Maar dan lees ik net een interview met een meisje van 8 in de LINDA. Zij heeftal 39 chemo's gehad en er komen er nog 78 bij... Dat zet je weer even met beide benen op de grond...ik hoef er "maar" 16! Niet zo miepen, Tanja.... Ik hoop jullie dinsdag weer wat meer te vertellen, hopelijk ben ik dan ook weer in een wat betere conditie! liefs Tanja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten